Do 12 marca br. organizacje pozarządowe mogą zgłaszać uwagi do projektu uchwały Sejmiku Województwa Małopolskiego, która dotyczy zmiany zasad, na jakich miałyby być organizowane kolejne edycje Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego. Swoje uwagi NGO mogą przekazywać do urzędu zarówno za pośrednictwem poczty elektronicznej, jak i tradycyjnej.
Znowelizowana w zeszłym roku ustawa o samorządzie województwa wymaga, żeby zmieniły się niektóre zapisy w dotychczasowym regulaminie budżetu obywatelskiego województwa małopolskiego. Doprecyzowania wymagały niektóre rozwiązania, jakie stosowano w pierwszych trzech edycjach BO Małopolska, wprowadzono też nowy mechanizm – tryb odwoławczy. Komplet wszystkich dokumentów i formularzy można znaleźć tutaj.
Swoje uwagi organizacje pozarządowe mogą kierować do 12 marca br. na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
Kancelaria Zarządu
ul. Racławicka 56
30-017 Kraków
Lub mailowo na adres e-mail:
Koniecznie z dopiskiem „KONSULTACJE REGULAMINU BUDŻETU OBYWATELSKIEGO”.
Warto przypomnieć, że budżet obywatelski jest realizowany przez samorząd województwa od 2016 roku. W tym czasie udało się zorganizować 3. edycje, w których zagłosowało łącznie ok. 420 tys. mieszkańców. W efekcie zdecydowali o tym, na co przeznaczyć aż 22 mln zł z budżetu regionu.